Categories
ללא קטגוריה

נכון שהטבעת מהודו?

מה גורם לנו להשתגע על התכשיטים בהודו ומהם התכשיטים שאנחנו אוהבות במיוחד? הפעם בפינת האופנה - תכשיטים מהודו.

 

תכשיטי מילר, מיכל נגרין ושאר מותגי התכשיטים היוקרתיים – הכינו את עצמכם למזרח. כי עם על הכבוד לפרזנטוריות שמוכרות את התכשיטים שלכם, מספיק שאחד מהצורפים המפורסמים בהודו בקרב הישראלים, כמו רובין או מנצור (שהם בעצמם סוג של מותג), היה מחליט לפתוח חנות בארץ ולמכור את התכשיטים שלו (ברופי כמובן!), קרוב לוודאי שרגלי הישראליות והישראלים היו לוקחות אותם לשם, משאירות את המותגים הגדולים הרחק באבק.
 
מלהיב יותר מטבעת אירוסין. צילום: אתי שחר
 
אז מה הקטע שלנו עם התכשיטים מהודו, בעצם?
"לתרמילאיות יש את הקטע שהן רוצות להיות כמו ההודיות בקטע של הצבע, היופי ההודי והתכשיטים שמעטרים את גופן. זה חלק מהעניין", אומרת טל בן אריה, סטודנטית לקלינאות תקשורת, שקנתה בעצמה קולקציית תכשיטים מכובדת.
 
לכל אחת מאיתנו יש חשק לסארי, לנזם ולתכשיטים. צילום: אתי שחר
 
"חוץ מזה שאנחנו, בנות, משתגעות כשיש תכשיטים כל כך זולים". המחיר הזול והיופי בהחלט שילוב מנצח שקונה אותנו, הישראליות. אתי שחר מחזקת את דבריה של בן אריה: "תכשיטים הודים הם צבעוניים, מבריקים, מנצנצים, כסופים, מעוצבים… במחיר של טבעת אחת בארץ את קונה בהודו מחאי, לפי משקל, לחמש השנים הבאות…"
 
מלבד העיצובים המוכרים כמו עגילי נוצה, תכשיטים המשלבים בתוכם זהב ואבנים כחולות או סגולות, יש אתה אלו שאוהבות את התכשיטים "האורגינליים". זהבה דוד שלחה שתי תמונות מהרכישה האחרונה שלה בדרמסלה:
 
יש כאלה שקונות ה’ שטרן ויש כאלה שמעדיפות את הצ’מבה. צילום: זהבה דוד
 
זהבה: "השרשרת היא בסגנון צ’אמבה, כמו שאמר לי המוכר. התכשיט ליד נקרא האטלי טיקה או האטלייה. הוא נענד בעיקר בחינות וחתונות ואפילו בארץ, כשעורכים חינה הודית".
 
תמיד כיף להשתעשע ברעיון של חינה הודית. צילום: זהבה דוד
 
תכשיטים רבים מהודו מזוהים לעין התרמילאית בקלות רבה. החל מהנזמים הגדולים ועד לעגילי נוצה שמעטרות גם את אוזני גברברנו החתיכים.
 
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/165614_485032624398_8015077_n.jpg
נזם ענק. רק בהודו זה תופס. צילום: טל גטרייטמן
 
"יש משהו בתכשיטים הודים שמלבד שזה טרנדי, יש בהם גם תחושה של מזל", מאירה פן נוסף בעניין תמר שטיירמן, שחקנית מתל אביב ותרמילאית בעבר. "רוב התכשיטים בעבודת יד וכל האבנים שבהן הן אבנים אבנים טובות או מינרלים עם אנרגיות טובות".
 
המיקס המושלם. זהב וכחול. צילום: טל גטרייטמן
 
לא רק בנות נגנבות אחר התכשיטים בהודו, אלא גם לגברים יש דברים שיכולים להתאים החל מטבעת גדולה ויפה ועד לעגיל הנוצה שהזכרנו מקודם (שבדרך כלל נהוג לענוד על אוזן אחת). מה שיפה בהודו ששם הגברים לא מתביישים להתקשט בתכשיטים. לדעתנו זה סקסי וגברי. בנות זה הזמן לשכנע את הגבר שלכן להוסיף לאוזן איזו נוצה אחת.
 
עף על הטיול שלו. עגיל נוצה
 
גם לטיבטים יש מה להגיד בכל הנוגע לתכשיטים. אם ההודים שמים את הדגש על הזהב, אצל הטיבטים כסף הוא שם המשחק.
 
בתמונה: שרשרת תליון צב. צילום: טל גטרייטמן
 
עגיל בסגנון טיבטי. צילום: טל גטרייטמן
 
יש לכם תכשיט שאתם אוהבים במיוחד? משהו שאתם הכנתם או קניתם? רוצים להמליץ על צורף בהודו? שתפו אותנו
 
כתיבה: טל גטרייטמן
 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *