Categories
ללא קטגוריה

נשים מטיילות בהודו – כל מה שרציתן לדעת

המאמר הבא מתייחס לחוויה של להיות בחורה/אשה תיירת בהודו. לא מדובר פה על הנשים ההודיות שמקומן בהודו הוא סיפור בפני עצמו. אמנם אני גבר, אבל בכל זאת אני אומר פה את מה שאני יודע... על סמך חומר כתוב כמו למשל בלונלי פלנט, כלומר דברים שנכתבו ע"י נשים, על סמך בנות ששמעתי מהן, וגם על סמך מה שנראה לי. אני אשמח לשמוע תגובות ודעות דומות או שונות - של בנות שהיו בהודו. גם בנים מוזמנים לכתוב.

המאמר הבא תומלל מהרצאה בשנת 2007,    לכן הוא בעצם לא מאמר הערוך בלשון כתובה אלא תמלול שיחה בעל פה – עם הקוראים ההבנה…


ככלל,  הודו נחשבת למקום בטוח כשזה נוגע לפשע אלים,  יחסית למקומות אחרים כמו דרום אמריקה,  ואפילו העולם המערבי,  אירופה ארה"ב.   כמובן שזה לא אומר שיש 0 מקרים של אלימות,  שוד,  רצח,  אונס.  בסה"כ בתת יבשת של מיליארד איש,  יש גם את הדברים האלו.   יש גם איזורים בהודו יותר בעלי "פוטנציאל" למקרים של פשע אלים – למשל גואה ידועה בתור המקום בהודו שבו כמות הפריצות הגדולה ביותר לחדרים של תיירים בגסט האוסים.  בשאר הודו – זה נמוך מאוד.  אבל גואה היא שונה במיוחד מהודו.   קצת מזכירה את תאילנד יותר.   אבל באופן כללי בהודו יש הרגשה של שקט מבחינת איום פיסי עליך.  

 

אני יודע מבנות, שההרגשה שלהן באופן כללי היא הרגשה בטוחה,  הרגשה "בבית",  גם כשהן מסתובבות בלילה ברחוב.  אמנם לא לבד,  ובשום מקום לא מומלץ ללכת לבד בלילה במקומות ריקים וחשוכים,  במיוחד לבנות.  

 

מה שבכל זאת מציק לבנות,   הוא פחות פיסי,  אבל מספיק בכדי להציק להרבה בנות.  מדובר בחרמנות הכללית של ההודים,  דבר שמורגש כבר כשאת עוברת ברחוב וכל הרחוב מסתכל עליך.   הרחוב ההודי ברובו הוא גברי יש לזכור.  אמנם לא מדובר באירן,  והנשים ההודיות לא מסתתרות בבית עם רעלה,  אבל בכל זאת רוב העוסקים ברחוב הם גברים.  אפשר לראות גם נשים כמובן.   ללכת לסרט בקולנוע הודי למשל בערב – זה לראות קולנוע רק עם גברים !  הנשים והילדים הולכים להצגות של אחרי הצהריים – אך בערב – העולם שייך לגברים.  

 

בקיצור,  ההצקה הזאת לבנות,  מתבטאת במבטים,  והרגשה של חרמנות שמופנית אליהם באויר.    ההצקה הזו חודרנית אפילו אם לא במובן הפיסי ומספיקה לפעמים בכדי להטריד ממש בחורה,  במיוחד שימו לב לקטע מקסים וכתוב נפלא שכתבה נמי קלך על חוויה של ממש כמו אונס,  מבלי שאף אחד נגע בה. לינק לקטע היומן של נמי: hodu.co.il/node/3901

 

לפעמים זה גם יותר ממבטים – הודים שמנסים לגעת ממש.   זה יכול להיות הודי ששולח יד באוטובוס, אולי נוגע בחזה כאילו לא בכוונה,  זה יכול להיות הודי שעובר מולך ברחוב ופתאום "נתקע" בך בטעות..  כל הדברים האלו מזכירים קצת ילדים בכיתה ח’ בדיסקוטק לא ?  (לא אני,  חברים שלי סיפרו לי 🙂  ) .  לא מדובר בפעילות אלימה ממש אבל בכל מקרה האירועים האלו לעיתים מספיקים בכדי להוציא מישהי משלוותה ותחושת הבטחון לעיתים,  זה תלוי גם בבחורה כמובן.   אבל באופן כללי ההגשה היא בטוחה.  אשמח בנות אם תגיבו לדברי.   

 

השאלה הפופולרית האם נשים יכולות לטייל לבד בהודו – התשובה אליה היא כן,  ונענתה ע"י נשים רבות שעשו זאת.  אשמח גם אם בנות שטיילו לבד יגיבו כאן – מה היתה ההרגשה שלכן ?  כמה מהזמן הייתן ממש לבד ולא עם חבר’ה שפגשתם ?   האם גם בנסיעות הייתן לבד ממש באוטובוס או ברכבת ?  אני יודע שיש בנות שהקטע של נסיעות מפחיד אותן עוד יותר מהשהיה במקום מסויים – ואפילו שטוב להן לבד הן נורא מחפשות אנשים לנסוע איתם לפחות למקום הבא.  אני יודע גם שבנות שמסתובבות לבד או עם בנות אחרות,  ההודים פחות נזהרים בואו נאמר ככה מאשר אם בנים מסתובבים איתן.  לכן בעצם לא ראיתי כלכך את ההתנהגות כשאין בנים בסביבה,  כי תמיד אני הייתי ליד… הבנות שהן ואני הסתובבנו ביחד.  

 

 ההודים ברובם עדיין חיים בסגנון הכפרי והישן – שלפיו לגבר תהיה אשה אחת כל חייו שהוא יקבל בשידוך.   לכן גם אם את חושבת שאת לא פתוחה מינית יותר מדי- בשבילו את פתוחה מינית.  עצם זה שאולי יצאת עם כמה גברים שכבת עם יותר מגבר אחד בחייך – מדליק אותו מאוד – ואי אפשר להאשים אותו 🙂 בשבילו זאת פתיחות מינית וכשהוא רואה תיירת ברחוב לעולם יראה בה משהו יותר מחרמן מאשר הודית שהוא רואה.  אפשר להבין את זה לא ?   או שרק גבר יבין את זה 🙂 רוב ההודים ינסו להשכיב אותך בדיבורים בואו נגיד ככה – הודי שמדבר עם בחורה על דא ועל הא בשיא התמימות כמובן רוצה יותר מזה – (אבל האם זה לא נכון לכלל הגברים 🙂  לא רק הודים).  

 

איך אפשר בכל זאת להרגיש קצת יותר טוב ?  כמובן שזה תלוי בבחורה – יש כאלו שזה יותר מפריע להן,  יש כאלו שפחות.  דבר ראשון – לא להתלבש חושפני כמו שנהוג פה בארץ או במערב.  לא ללכת עם גופיות ודברים כאלו שמושכים את העין.  בגדים הודים נחמדים,  ארוכים ומסתירים יש איזה שימלה טיבטית יפה ששכחתי את שמה – מישהו זוכר ?    ברור שאם אתן בים אז תלבשו בגד ים (וגם שם לפעמים תראו להקות הודים ועוברות ובוהות כביכול בעץ מאחריכן :)) – אם אתן במרפסת הגסט האוס אם כמה חברים ובא לכן ללבוש גופיה או דברים קצרים אז סבבה – אבל תשתדלו באמת לכבד את המקום ולא להסתובב באמצע שוק או רחוב סואן בלבוש חושפני – זה לא יפה ובטח שאם אתן עושות את זה תקבלו יותר מבטים.   נדהמתי לראות בנות שמתלבשות ככה – הן הכי מתלוננות על המבטים. על מי אתן עובדות ?  לבוש יותר צנוע כבר יוריד להם הרבה.    

 

עוד דבר – אם אתן נוסעות לבד והיה לכן מזל רע והתיישב לידכן הודי נודניק,  להגיד לו שאתן נשואות זה פתרון טוב מאוד ודוחה אותם בדרך כלל – הנישואין מורידים מאוד מהחרמנות הזאת,  שכאמור באה הרבה מאוד ממדיניות הדייטינג במערב – אף אשה נשואה כאילו היא תחום אסור.  בדרך כלל להגיד את זה יגרום לו לעזוב אתכן,  אלא אם כן הוא יחשוב שאתן עובדות עליו.  וקשה לשקר להודים האמת. הם גלאי אמת לא קטנים.  יש נשים שלובשות טבעת ממש !  כדי לשחק את משחק הנשואה עד הסוף . בדרך כלל אלה נשים משופשפות שמטיילות הרבה זמן בהודו לבד.    

 

אם מישהו ממש מציק לכן אז אפשר להגיד לו בתוקף: "leave me alone"  או אפילו לצעוק עליו (זה המקרה היחיד מותר לצעוק 🙂 ) – רוב הסיכויים שהאדם יעלם במהירות מהמקום מרוב פדיחה.  אם מישהו יושב איתכן באוטובוס או רכבת תעשו לו בושות מול האנשים.  בכלל יש המון אנשים טובים הודים סביבכם גם אם מישהו מהחרמנים מאניק במיוחד – אין לכן מה לפחד מפגיעה פיסית.   אנשים טובים תמיד יעזרו לכן.  קצת קשה לפעמים כי יש פאראנויות כאלו שכל האוטובוס נגדכן.. גם לבנים יש לפעמים את ההרגשה הזו – אני מוקף באוטובוס שכולו הודים !   אבל זה רק פחד – האנשים טובים ויעזרו תמיד.     הכי חשוב לא להתבייש – למשל אם אתן עושות מסאג’ ואתן מרגישות שיש משהו מיני במגע של המטפל – אל תהססו פשוט לקום וללכת.  לא צריך להישאר רק בגלל אי נעימות. זה הכי גרוע.

 

בקיצור אשמח לשמוע דעות נשיות וגם גבריות – האם אני מצייר תמונה ורודה מדי ?  האם זה מתאר את המצב ?        

 

מידע על נשים מטיילות בהודו מתוך לונלי פלנט:   פשוט תורידו את הקובץ המצורף  פה למאמר.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *