Categories
ללא קטגוריה

עץ (בעלי) החיים

אם אתם אוהבים בעלי חיים קרוב לודאי שבמהלך הטיול שלכם בהודו נתקלתם בסיטואציה הבאה: ראיתם ברחובות כלבים נטושים ומוזנחים והבטתם בהם בצער, מאוד רציתם לקחת אותם אבל לא ידעתם לאן, או שראיתם חיה פצועה והרגשתם כאב וחוסר אונים כי לא ידעתם מה לעשות. למרבה המזל אנשים עם לב גדול הקימו מקום מיוחד בלב רג'אסטן שמטרתו לאסוף את כל בעלי החיים העזובים והפצועים ולרפא אותם. כן ירבו מקומות כאלו בהודו.

 

 

במקום יפה בין הערים אג’מיר ופושקר שבמדינת רג’אסטן, נמצא בית החולים לחיות Tree of life for animals. מייסדת המקום היא רייצ’ל רייט, אחות וטרינרית בריטית שטיילה בהודו באיזור אג’מיר. לפני כן טיילה רייצ’ל במשך שבע שנים בעולם והתנדבה במקומות שונים כוטרינרית. כאשר הגיעה לרג’סטאן סיימה רייצ’ל את הנדודים שלה והחליטה להישאר במקום. במהלך החופשה שלה בגואה פגשה רייצ’ל בכלבה עזובה פצועה שרגלה היתה שבורה. האחות הרחמניה לקחה על עצמה מייד את הטיפול בכלבה ומשם למעשה נולד הרעיון של בית החולים לחיות. רייצ’ל ביקשה לשפר את חייהם של אלפי בעלי חיים בסביבתה והניחה שכתוצאה מכך גם חיי האנשים באותה סביבה ישתפרו.
 
אחד מהכלבים שבמקלט. צילום: שחרית ירושלמי
 
רייצ’ל החליטה לנטוע את עץ החיים שלה ליד אג’מיר, בעמק ירוק ויפה. התוכנית המקורית שלה היתה להתמקם באפריקה, אך יום אחד היא הגיעה לפסטיבל מוסלמי כלשהו באג’מיר והזדעזעה מן המנהג של ‘ניקוי הרחוב’ מכלבים לקראת הפסטיבל. היא החליטה לקחת את הכלבים תחת חסותה ופתחה בית חולים ומקלט לחיות במבנה נטוש ששימש כתחנת מכבי אש בעברו.
 
 כתבתנו בשטח פגשה ב-Tree of life את ג’מה סדלר, אשר מתנדבת במקום כבר שנה. ג’מה מספרת: "ישנן חיות שפשוט נעזבו באמצע המדבר או הורעלו ורייצ’ל החליטה להקים להן מקלט. ב-2005 נבנה המקום ובמשך שבע שנים עבדו עליו עד שהגיע למתכונת בה הוא  נמצא היום". מעל למאה כלבים, קופים וחיות בר שונות חיים כאן. במקום נמצאת גם קליניקה לחיות. עד היום המקלט הציל כאלפי כלבים וחיות אחרות שהיו ככל הנראה מתות ברחוב אם לא היו מגיעות אליו. מתברר כי בתת היבשת ההודית ישנו אחוז התמותה הגבוה ביותר בעולם ממחלת הכלבת, ורבים ממקרי המוות נגרמים כתוצאה מנשיכות של כלבים.
 
ג’מה מספרת כי יש הרבה אינפורמציה לא נכונה שניתנת למשפחות לגבי בעלי חיים ולכן בית החולים לחיות מפעיל פרוייקט של חינוך לטיפול בחיות, כיוון שלאנשים אין את הידע המתאים לגבי טיפול בגורים, כמו למשל לתת לגורים לאכול כל מיני דברים שלא מתאימים להם. בנוסף, הרבה חיות מתות רק משום שאין להן מספיק מים, כשאפשר לפתור את העניין בכמה דקות של להניח קערת מים בחוץ.
 
ג’מה עם שניים מהמטופלים. צילום: שחרית ירושלמי
 
"בכל יום בשנה אני יוצאת עם אמבולנס ואוספת כלבים, פרות, חיות בר ועוד מהשטח ומביאה אותם לטיפול במרפאה. מי שרואה חיה פצועה בפושקר או באג’מיר יכול להתקשר מייד למספר של בית החולים לחיות והאמבולנס יגיע לקחת אותו". מידי יום מציל המקלט בין 7 ל-15 בעלי חיים משוטטים. במקלט נמצאים גורים שנאספו מן הרחוב ונמצאים בסיכון והמקלט מחפש להם משפחות אומנות.
 
בTree of life-פועלים מתנדבים מכל העולם. ג’מה מדגישה כי לוקחים מתנדבים מכל הסוגים, מכל רקע, ומקבלים כל מי שרוצה. "תמיד אנחנו צריכים מתנדבים כדי ללכת עם כלבים, להשגיח על כלבים חולים ועל חיות שנמצאות בהתאוששות ובעיקר להעניק לחיות אהבה. אין הגבלת זמן להתנדבות. היו אנשים שהתנדבו כחצי שנה". המתנדבים לרוב נמצאים בפושקר ומארגנים להם כל יום מוניות מפושקר למקום. בנוסף המתנדבים מקבלים ארוחת צהריים, לינה בהוסטל בפושקר והסעה במונית הלוך וחזור. מדובר בחוויה של פעם בחיים והזדמנות מאוד מיוחדת להסתובב בשטח ולהציל את החיות. אם חשקה נפשכם להתנדב ולטפל בבעלי חיים,Tree of life  הוא הזדמנות נהדרת עבורכם.
 
מתנדביTree of life  על רקע העמק היפה. צילום: שחרית ירושלמי
 
השלט המציג את ‘עץ החיים’. צילום: שחרית ירושלמי
 
ליצירת תקשורת עם Tree of life:
אתר האינטרנט- www.tolfa.org.uk בו ניתן לקבל מידע על המקום, על התנדבות, לראות תמונות, לתרום ועוד.
מייל ליצירת קשר- volunteers@tolfa.org.uk
 
העזרה הכי חשובה היא מתן חום ואהבה לחיות. צילום: שחרית ירושלמי
 
כתיבה: נטע ארזי
השתתפה בהכנת הכתבה: שחרית ירושלמי

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *