Categories
ללא קטגוריה

פאלאק פניר: המתכון

התגעגעתם לצבע הירקרק ולטעם הכי הודי שיש? שחף בנדרקר, שהפך את האוכל ההודי למקצוע, פיתח מתכון מרענן למאכל הההודי האהוב (והבריא)- פאלאק פניר. מוזמנים להצטייד במסה של עלי תרד ולצאת לעבודה..

 

פאלאק (תרד בהינדי) פניר (סוג של גבינה הודית) הוא אחד המאכלים המוכרים ביותר בהודו וניתן למצוא אותו כמעט בכל מסעדה ברחבי תת היבשת. זהו תבשיל צמחוני על בסיס תרד וגבינה ואוכלים אותו בדרך כלל עם צ'פאטי או עם אורז לבן. 

שחף בנדרקר (29) מנס ציונה, עושה בימים אלה קייטרינג של מאכלים הודים לאירועים ובקרוב גם פותח מסעדה.

 

המתכון הוא לכמות של 4 סועדים (בליווי אורז ו/או צ'אפטי)

 זמן הכנה – 40 דקות

 מצרכים:

1 קילו תרד טרי שטוף ונקי

500 גרם טופו (או גבינה קשה אחרת) חתוך לקוביות

5 עגבניות גדולות רכות

2 בצלים בינוניים

6 שיני שום

חתיכת ג'ינגר בגודל אצבע

1 פלפל ירוק חריף (אפשר פחות)

1 צרור עלי כוסברה

מיץ מחצי לימון

2 כפות שמן

200 מ"ל קרם קוקוס (לא חלב!) – זה יוצא בערך 2/3 קופסת קרטון

1 כפית אבקת כוסברה טחונה

1 כף זרעי כמון

1 כפית אבקת צ'ילי חריף (או לפי הטעם שלכם)

חצי כפית כורכום טחון

מלח לפי הטעם

1-2כפות סוכר

 

פאלאק פאניר של שחף. צילום:תמר גת

 

הכנה

ראשית נכין את התרד: בסיר גדול נביא לרתיחה כ-2 כוסות מים. ברגע שהמים רותחים, מוסיפים את עלי התרד, מכסים ונותנים לאדים לרכך את התרד במשך 2-3 דקות (לא יותר מידי.. אל תהרגו את המסכן). מוציאים את התרד מהסיר ומיד מעבירים לקערה עם מי קרח כדי ששמור על הצבע שלו. 

מסננים מהמים וטוחנים בבלנדר עד קבלת מחית תרד ירוקה וחלקה. מעבירים לקערה ומניחים בצד. בהזדמנות זו נכניס לבלנדר ונכין מחית גם מצרור עלי הכוסברה ונשאיר אותה בצד בקערה נפרדת גם כן. לאחר מכן נכניס אליו גם את השום וג'ינג'ר יחד ונעשה מחית נוספת – מחית ג'ינג'ר שום. 

בנוסף נכניס את הבצל והפלפל החריף וניצור מחית בצל – פלפל חריף (כמובן שרצוי לנקות את הבלנדר בין מחית למחית).

תפקידו האחרון של הבלנדר יהיה להכין רסק עגבניות מהעגבניות שלנו.

 

על האש. צילום: תמר גת

 

עכשיו ניתן לבלנדר לנוח ונתחיל להרכיב את המנה: במחבת גדולה (עדיף ווק) נטגן את זרעי הכמון במשך 10 שניות עד שיתחילו לקבל קצת צבע (להיזהר לא לשרוף!). נוסיף את מחית הג'ינגר שום ולאחר כחצי דקה נוסיף גם את מחית הבצל – פלפל חריף.

נטגן הכל במשך כ-5 דקות על אש בינונית עד שרוב הנוזלים של המחיות התאדו. נוסיף את רסק העגבניות, נערבב הכל יחד וניתן להכל להתבשל במשך 5 דקות. נוסיף את התבלינים (למעט המלח- אותו נשאיר לסוף), אבקת כוסברה, כורכום ואבקת צ'ילי חריף ונערבב היטב. נוסיף את מחית התרד ומחית הכוסברה, שוב נערבב היטב ונתן להכל להתבשל ולהצטמצם במשך 3 דקות, תוך כדי שאנחנו מערבבים מידי פעם כדי למנוע הדבקות למחבת. נוסיף את קרם הקוקוס והסוכר ונערבב היטב. בשלב הזה נוכל להוסיף את המלח, לטעום ולתקן לפי הצורך. לפני שנסיים נוסיף את מיץ הלימון, נערבב ונטעם שוב. לבסוף נכניס לכל היופי הירוק הזה את קוביות הטופו (או הגבינה).

 

**לגבי החריפות: ניתן להוריד או להעלות את כמויות הפלפל הירוק ואבקת הצ'ילי על מנת להגיע לרמת החריפות האהובה עליכם, אך המלצתו של שחף היא לא להוריד לגמרי את המרכיבים הללו מכיוון שהם נותנים יחד עם קרם הקוקוס טעם מאוד מיוחד ועשיר למנה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *