Categories
ללא קטגוריה

פגוש את ההורים (בהודו)

כמה פעמים במהלך הטיול שלכם בהודו תהיתם מה ההורים שלכם היו אומרים? על הנהגים המופרעים, על הריח ברחוב, על החדר המטונף במלון ועל החוצפה ההודית? יעל שטולבך זכתה לפגוש את ההורים שלה ואת אחותה הצעירה בהודו ולחוות את כל החוויות מקרוב. וגם, שימו לב, לחזות באבא שלה מציע לאימא נישואין מחדש במקום הרומנטי ביותר בהודו...

 

כאשר יעל שטובלך (24) מעומר התחילה את הטיול שלה בחודש פברואר בניו זילנד, היא לא תיארה לעצמה שתוך מספר חודשים תפגוש בהודו את הוריה ואת אחותה הקטנה.
יעל מספרת: "אף אחד מהמשפחה לא היה בהודו לפני כן, אבל הרבה מהחברים שלי כבר היו בהודו ולכן הגעתי לפה. אבא שלי מאוד רצה להצטרף אלי בשלב כלשהו והציע לנועה (אחותי) לבוא איתו. כששמעתי שנועה מצטרפת לאבא, הצעתי שגם אימא תצטרף, וכך הכול התחיל…".
 
השטולבכים בהרכב (כמעט) מלא עם סוחרים מקומיים
 
נועה (18), האחות הקטנה, עומדת להתגייס בקרוב לצה"ל. המפגש עם הודו לפני הצבא היה בשבילה הפתעה גמורה. בטח שלא מקום שתיארה את עצמה נוסעת אליו."חשבתי שאסע לכמה ימים לאירופה" היא מספרת, "עם יעל או עם חברות. לאחר שיעל כבר התחילה לטייל בהודו, אבא שלי שאל כמה פעמים ‘אולי נצטרף ליעל’, אבל חשבתי שהוא צוחק. זה לא היה נראה רציני". נועה משתפת אותנו בנקודת מבטה על הודו: " אחרי הצבא אני רוצה לעשות טיול, אבל לא בסגנון הודו. אני רואה איך זה הולך פה, כל היום יושבים במסעדות ונחים. אני מחפשת יותר את ההרפתקה". האם אירית מחזקת את דבריה של נועה: "בעיקר ישבנו כאן במסעדות, אכלנו בפעם המי יודע כמה ‘שלום למלכה’ (קינוח הודי מפואר, נ.א.), והיום לקחתי את נועה ללונה פארק שיש כאן במקדש בבאגסו".
 
נועה שטולבך. מנסים לסדר לה הרפתקאות בהודו
 
מההייטק להודו
 
האב דני הרגיש גם הוא שנחים בדרמסללה יתר על המידה ושהוא צריך לעשות משהו יותר מאתגר לדבריו ולכן הלך הבוקר לטיול במפלים. הוא מתאר את הטיול המשפחתי בהודו, מנקודת מבט של הייטקיסט: "בתור איש הייטק, אני בדרך כלל עושה איזה שלושים דברים ביום. כאן אתה נהנה מהחופש. בהתחלה עוד היו לנו תוכניות, היינו בלה, יצאנו לרפטינג. בדרמסללה זה קצת שונה ופחות עושים דברים". האם אירית מספרת שלפני הנסיעה הם תכננו הרבה דברים, הורידו הרבה חומר מהאינטרנט (מהאתר שלנו כמובן), שהלך לאיבוד באחת הנסיעות. זו כנראה הייתה הקארמה. "רצינו גם לקנות לונלי פלנט" מספרת אירית, "אבל יעל לא נתנה לנו. היא אמרה שזה סתם תופס משקל".
 
לילה ראשון עם אמא בדלהי
 
מסעם של השטולבכים התחיל, איך לא, בדלהי. יעל סידרה למשפחה גסט האוס קצת יותר "ברמה" אך זה לא בדיוק ענה על הציפיות. אירית: " יעל אמרה לנו שהיא מצאה מקום בהארי קרישנה וזה מלון פנסי אבל החדר היה מטונף!! על האסלה היה סרט ‘חוטא זה עכשיו’ אבל גם שאריות שמישהו השאיר. המזרונים היו מוכתמים, קשים, כריות עלובות. מזעזע. לא הבנתי מה עבר על הבת שלי כשהיא אמרה שזה בסדר, וגם בלונלי פלנט רשמו שזה בסדר." גם דני לא התרשם במיוחד: "לא ממש הזדעזעתי אבל בהחלט שאפתי ליותר."
יעל: "התבאסתי שלא כייף להם, אמרתי להם שאפשר ללכת לקונאט פלייס, אבל אבא שלי מאוד אהב את המיין בזאר, סתם להסתובב שם. אז עברנו למלון אחר חדש במיין בזאר, ושם היה הרבה יותר טוב! זה מלון חדש ובהרצה.
 
יעל בחדר החדש. מילה מהצוות: אפשר גם לטייל עם ההורים שלך?
 
ילדים שומרים על ההורים
 
כשמטיילים עם ההורים בהודו, עשויים לקרות דברים מעניינים. אחד מהם הוא היפוך התפקידים בין הילד וההורה: הילד עשוי להרגיש פתאום אחראי להוריו וההורים שנבהלים מהפעם הראשונה שלהם בהודו מצפים שהילד שלהם, המטייל המנוסה, ייקח אותם תחת חסותו. וזה מה שקרה במקרה הזה.
 
 אירית: "יעל הייתה המלווה שלנו ומעבר לזה. היא ניהלה עם ההודים את הדיאלוג. הם הלחיצו אותנו, ממש חטפו לנו את התיקים מהמסוע. היא גם שכרה לנו את המלון כשהגענו ועזרה לנו בימי השוק הראשונים בדלהי. במיין בזאר רואים מלא לכלוך, הומלסים ישנים בריקשות. שאלתי את עצמי מה אני עושה פה. כנראה שכמה שמתכוננים – זה לא מספיק. אם יעל לא הייתה איתנו, אני הייתי מקצרת את הטיול וחוזרת הביתה. אני לא בטוחה שאני אחזור להודו. הייתי צריכה את הביטחון שהיא השרתה עלי. עברתי פה טראומה. יעל הייתה כל פעם מעמידה אותי במקום, אומרת לי שככה זה בהודו".
 
אמא אבא ונועה. מה מזמינים לאכול בהודו?
 
לטייל עם ההורים – פדיחה?
 
שאלנו את יעל אם היא מובכת לפעמים מלטייל עם ההורים. יעל עונה כי לרוב לא, אך לפעמים לדבריה הם עושים לה פאדיחות. בכל מקרה היא לא מבלה איתם כל היום אלא נמצאת גם עם חברים שלה. "יש דברים מסוימים שההורים בשוק מהם, ולוקח להם זמן להתרגל. למשל מנהגי המוניות ומהנהיגה בכבישים. מאוד קשה להורים לעכל דברים כאלו. הגענו לכאן במונית מג’אמו עם נהג שכל הזמן ניסה לעבוד עלינו". אירית: "יעל כל פעם הייתה צריכה לאפס אותי. קשה להיות ביחד 24 שעות, לכן חובה להתפצל ולתת ספייס אחד לשני".
 
שלום למלכה. יעל מתאווררת עם חברים.
 
אירית מה את אומרת על ההודים?
 
אירית: "אני לא רוצה לעשות הכללות. אבל פגשתי פה אנשים שהיו מאוד רמאים וניסו לעבוד עלינו כל הזמן". לאירית, כמו לכל אימא יהודייה טובה, קשה עם הלכלוך שהיא פוגשת בהודו. "קשה לי מאוד להתמודד עם זה. לקח לי איזה שבועיים ללמוד לעצום עיניים ולהתרגל ליופי". מה שאירית אוהבת בהודו זה הפשטות והרוגע. "אני אוהבת שרמת הסטרס שלי כאן ירדה לאפס. אני מאוד סטרסית בארץ, ושואלת את עצמי איך זה ישפיע עלי כשאחזור לארץ. אני חושבת שאקח מכאן משהו ואוריד הילוך ביום יום".
 
אהבה במבט הודי
 
לאחר הנחיתה וההתאקלמות בדלהי, השטולבכים נסעו גם לטאג’ מאהל, שם קרה האירוע המרגש – דני הציע לאירית נישואין בפעם השנייה. לדבריהם נבחר הלוקיישן הנ"ל כיוון שמדובר במונומנט האהבה הגדול בעולם. אירית צוחקת: "הוא מעולם לא הציע לי נישואין בפעם הראשונה". בתכנון המזימה היו שותפות גם הבנות. "אבא שלי אמר ששם הוא מתכוון להציע לאימא שלי נישואין בפעם השנייה וביקש שאקנה לה משהו יפה", משתפת אותנו יעל. "מצאתי לה טבעת נישואין דומה לזו שיש לה. היינו בטאג’ והיה חם אימים, איזה 50 מעלות. אמרתי לאבא שלי שאצלם את הסיטואציה בוידיאו. אימא הייתה מופתעת, היא לא הבינה למה עוצרים בחום הזה… הוא עשה כל מה שצריך: ירד על הברכיים, הביא לה טבעת. היה מרגש".
 
אבא שטולבך סוף סוף מציע לאימא שטולבך כמו שצריך.
 
משפחה על הגובה
 
לאחר מכן המשפחה טסה ללה, וטעמה הודו אחרת ממה שהכירה עד כה. אירית ודני מציינים כי האוכלוסייה שם אחרת לגמרי מזו שפגשו בדלהי.
אירית: "בלדאק הם פשוט מקסימים ותמימים. זה הוריד לי את כל השוק של דלהי. ראיתי שיש גם הודים חמודים וטיבטים חמודים, שלא רודפים אחרי ברחוב ולא נוגעים בי".
לצערה, אירית עוד לא הספיקה ליהנות מלה, חטפה מחלת גבהים והייתה מושבתת לשבוע.
 

 

 

נועה ואבא דני בתרגול קרב מגע, נוברה.
 

 

 

איך היה להישאר חולה עם החבר’ה הצעירים?
 

 

 

אירית: "אני טיפוס אינדיבידואליסט, אין לי בעיה לשבת לבד בבית קפה ולאכול, הסתדרתי מצוין. אם אני רואה כמה מהחברות של יעל מתיישבות אז סבבה". יעל: "חברים שלי מאוד אהבו אותה דווקא".
 
יתר בני המשפחה יצאו לרפטינג באזור לה, אותו הם מתארים כמהנה במיוחד וממליצים עליו למי שמגיע ללה. נועה: "הרפטינג היה הכי כייף בטיול עד עכשיו. היה חוויתי כזה. הגענו עם נהג, התארגנו בקבוצה עם עוד כמה אנשים שהצטרפו אלינו. כל המערבולות בדרך זה היה כיף". יעל: "היה איזה הודי שעף למים והתחלנו לזרוק לו את המשוטים. נועה הייתה הגיבורה שלנו והצילה אותו כשהושיטה לו משוט".
דני מספר על חוויה נוספת שקרתה להם במהלך הטיול: "הייתה לנו גם מפולת סלעים בדרך לנובר ואלי. ההודים באו והתחילו לדחוף את האוטו. חשבנו שהלך הטיול".
ואולי דווקא טיול בהודו לא יכול להיות שלם בלי איזו מפולת סלעים בדרך???
 
משפחת שטולבך ברגע של זרימה (בלי אירית החולה שנשארה בלה)
 
הודו ממבט שני
 
מה חשבתם על הודו לפני שבאתם? ואיך אתם רואים את הודו עכשיו?
אירית: "שמענו המון על הודו, אבל זה לא כמו כשרואים. כל מיני אנשים בארץ אמרו לי ‘השתגעת? מה את נוסעת להודו זה מגעיל ומלוכלך’. אני דמיינתי את הודו פחות או יותר כמו שהיא, אבל לא את העוצמה של הריח ושל הלכלוך. התרגלתי בסוף אבל לא חשבתי שייקח לי כל כך הרבה זמן להתרגל. כדי להמחיש את העניין, אירית מצטטת את מהספר של איש הזן ניסים אמון: "הודו יפה כמו שוויץ ומסריחה כמו נבלה בקיץ".
דני: "בהודו סובלים ונהנים ביחד. למשל יצאנו עכשיו לטיול. באמצע מקיאים ויש קלקולי קיבה… לצד היופי של המקום נעקצים, משלשלים וכו’. אני מאוד יכול להבין למה כל כך הרבה חברה צעירים באים לכאן. זה כיף, זול והם משיגים כל מה שהם צריכים".
 
אנחנו בתוך משושה!! אבא דני והבנות
 
יש רוגע ורוחניות בהודו?
 
אירית: "יעל חשבה שאעשה פה יוגה, מדיטציה, שאעשה איתה קורס בישול. אבל לא עשיתי את הדברים האלה. היא חשבה שיקרה לי פה משהו. אני לא מבשלת אפילו ביום יום. היא התאכזבה שאולי אנחנו לא נהנים פה מספיק, אבל בשבילנו הכיף זה המנוחה, השלווה, ולהיות עם הילדות".
יעל: "הטיפ שלי הוא לא להגיע לכאן בלחץ. בהתחלה ההורים שלי רצו בשלושה שבועות להיות בלה, דרמסללה, מנאלי, פרווטי ורישיקש. אבל אז הם הבינו שעדיף להיות בשניים-שלושה מקומות וליהנות מהם".
אירית: "אחרי שבועיים ‘טירונות’ בהודו יש הסתגלות ונרגענו כבר. מה שקורה איתנו עכשיו הרבה יותר טוב מלפני שבוע".
 
חזרה מהודו
 
בימים אלו נחתו אירית ודני בארץ. אירית, שעובדת כמורה, חזרה לארץ ללמד בשנת הלימודים, והזוג הצעיר שזה עתה חווה הצעת נישואין נחתו הישר לחיפושי דירה (אנחנו היינו בשכירות ועזבנו, נגור בינתיים בדירה של יעל). יעל ונועה לעומת זאת, טסות לקנח את הטיול בתאילנד – בנגקוק, צפון תאילנד והאיים.
 
דני ואירית – חוזרים מהודו לחפש דירה כמו כולם
 
לסיכום – תמליצו להורים אחרים לבוא לבקר בתת היבשת?
 
דני: "אני חושב שזה משהו מומלץ ושווה ניסיון לכל המתיפייפים שמטיילים במלונות באירופה ואומרים שהודו מלוכלכת. יש המון מה לראות ומה לעשות פה. אבל צריך להתכונן בכל זאת, כך שהטיול יזרום בצורה יותר טובה".
יעל: "אני דווקא אהבתי איך שהטיול זרם, ההורים שלי עשו טיול תרמילאי לגמרי, יודעים מה זה הודו ואיפה החבר’ה נמצאים. אני מעריכה את זה, נראה לי יותר אמיתי מלשכור נהג צמוד ולהזמין מלונות. הודו גם גרמה לי להעריך את איפה שאני נמצאת ואת התוכניות שלי לשנה הבאה".
אירית: "יש לי חברות בארץ שלא מבינות מה אני עושה פה ושואלות איך אני מסוגלת לאכול פה משהו. יש לי חברה שבאה לפה בעקבות הבן שלה, אבל הם עושים טיול של עשירים עם נהג צמוד ומלונות של חמישה כוכבים. אם הייתי עושה את זה – זה לא היה באמת הודו".
 
בדרך לצבא (ומהודו) עוצרים בבנגקוק. נועה ויעל
 
 
השתתפו ביצירת הכתבה: נטע ארזי, הדר סתיו, דני אברהמי
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *