Categories
ללא קטגוריה

קפיצה קטנה לחו”ל

 "המשביר לצרכן מציג: מבצע חם מהתנור ועכשיו רק לחברי קלאב 666 סיילים מ ט ו ר פ ים! סארי במחיר 50,000 בלבד!", את זה אולי לא תשמעו בארץ, אבל בחנויות הכלבו ההודיות, שהזכירו לנו את המשביר לצרכן שלנו, אולי כן...

   

כתיבה וצילום: טל גטרייטמן
 
צפוף לא יהיה פה. קופצים למשביר.
 
חושבם שרק בארץ יש משביר מלא בבגדים יפים, מוצרי חשמל ושאר דברים שמשיגים במקום אחד?
טוב האמת שיש המון מקומות כאלה בארה"ב, באירופה, באסיה ובכלל בכל העולם ואם אנחנו כבר בין לאומיים- ככה סתם באמצע שיטוט בשכונת גורגון, כשעה נסיעה מהמיין באזאר.
 
בדלהי המלאה בנייני הייטק נתקלו במקום שלא משתווה למיין באזאר- לא מבחינת השפע אבל אולי קצת קצת קצת מבחינת האיכות. ולמה אנחנו עושים מזה אייטם?
 
סייל היא מילה בינלאומית.
 
משתי סיבות עיקריות: אולי כי רובנו הישראלים מכירים רק שוק אחד או שניים בדלהי (ביניהם קורנט פלייס הקרוב למיין באזאר) חלקם בסגנון המיין באזאר וחלקם לא כל כך אבל קרוב לכך, ואנחנו רוצים שתכירו עוד ועוד דברים. תסמכו על הודו שבכל הנוגע לשופינג- אין לזה סוף. סיבה נוספת נועדה למי שלא מכיר וחושב שהודו זה רק זול ומלוכלך- והיא מתאימה גם לחובבי השופינג היותר אקסלוסיבי.
 
בנינו- יותר זול לקנות עגלה טובה ולשלוח לארץ מאשר לקנות בישראל.
 
לשדרת הקניונים הקטנים (מרכזים מסחריים ליתר דיוק)  לקח אותי עמית קומאר, בחור הודי בן 30, עובד בחברת תיירות בינלאומית מצליחה ומשתייך למעמד הביניים ההודי. כך נחשפתי לקניונים המיועדים לכך- כשם שלנו יש את המשבירים למינהם כך גם לאותו מעמד בורגני מבוסס. עמית חיפש נעליים ואני חיפשתי בגדים שווים. הוא קנה זוג ולי זה היה נראה מאוד יקר פתאום.
 
מאמי את חייבת להחליט. יש לי מכבי בשמונה
 
זה די נחמד להגיע למקום שבו פוגשים את מעמד הביניים (מה זה אומר עלינו כמעמד ביניים שנפגשים בקניון?) ההודי. שקט, נקי ממוזג. נערות מתבגרות מודדות בגדים ומצחקקות ביניהן, גבר מיואש עומד מול תא מדידה ומחכה לאשתו שתבחר כבר מה לקנות, ילד קטן מתבכיין להורים שיוסיפו לו עוד צעצוע לעגלת הקניות.
 
באמת שלפני רגע הוא צרח על ההורים שיקנו לו עוד צעצועים!
 
בדוכני האיפור והבושם עומדות דיילות ודיילים ונגשים אליי- את רוצה עזרה? אני מרגישה את אותו לחץ מאסיבי במסווה של עדינות של "אני כמו אימא שלך אני רוצה למכור לך את המייק-אפ הכי טוב" מהדיילת, ממש כמו בארץ.
 
קומה ראשונה בשמים. קומה שניה בגדים. קומה שלישית מתנות לחגים.
 
יש פה הכול. החל ממותגים של שאנל ועד מותגים של אלי באבא (ושאר השרוואלים)- אבל בכל זאת רובנו כתרמילאים לא יכולים להרשות לעצמם לבזבז 2000 רופי (אחרי הנחה) על חולצה יפה. אבל היא באמת הייתה שווה את זה! אז אנחנו ממליצים לכם להסתכל ולהתרשם, השכונה מלאה במרכזי קניות המושתתים על אותו רעיון: מלא קומות ומלא דברים לקנות. דלהי זה לא רק המיין באזאר, אבל את זה אנחנו שומרים לכתבות המשך בנושא.
 
צאתכם לשלום.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *