Categories
ללא קטגוריה

קרן בראג׳סטן: בואו לביקאנר

קרן רייטלר, כתבת השטח שלנו שמטיילת בימים אלה בהודו הקסומה יחד עם בן זוגה, סקרה עבורנו את אזורי המלוכה ההודים ברג׳סטן המדברית, ויוצאת עם סדרת כתבות בנושא – עם המידע הכי יעיל נחוץ ומעניין על המקומות הכי שווים! והפעם: ביקאנר

כתבה: קרן רייטלר

טיול ארוך ברג׳סטאן היה חלום עבורי מאז שטיילתי בפושקר לפני ארבע שניםהיה לי ברור שבסבב הזה אני משקיעה לפחות שבועיים באזורי המהארג׳ות, הארמונות והמדבר.

אני כאן בכדי לנסות להנגיש לכם את הטיול המנצח באזורי המלוכה ההודים בסדרת כתבות שתכלול פרטי קשר, המלצה על גסט האוסים, מורי דרך, מסעדות ועודהתחלנו בביקאנר, עיר קטנה, חולית ומלאת היסטוריה- מיד תבינו למה כדאי לעבור כאן אם מתאפשר

 

כמה זמן צריך: 1-2 ימים.

דרכי הגעה: רכבת מדלהי/ רכבת מקאפרטולה (שעה מאמריצר)/ רכבת מג׳ייסלאמר.

היי לייטס: מקדש העכברושים, המצודה האדומה, שוק התבלינים.

 

 

התמזל מזלנו והחלטנו לחסוך קצת כסף ולישון בגסט האוס של קארינה:

 Near Teliwara Middle School, Close to Bhanwar Niwas, Bīkāner, 334001.

החדר הממוזג היה נקי עם מיטה גדולה, שירותים ומקלחת (פיציים!) בתוך החדר והמחיר 11$ לזוג, אבל מה שקיבלנו היה מעבר לכל מחירהבעלים, סלים חאן (91-7568780417(+, הוא אחד האנשים הכי נחמדים שנתקלנו בהם בטיול. לאחר שהגענו באמצע הלילה, התעוררנו לארוחת פירות, טוסטים וריבה שהגיעה אלינו לחדר. סלים פינה את הלו״ז שלו על מנת לעשות לנו סיור אישי ברחבי העיר.

 

 

ככה, שלושה על אופנוע אחד, נסענו בין השווקים הסואנים, המבנים הייחודיים והמקדשים השונים, כאשר הכל מלווה בהסבר רהוט באנגלית על ההיסטוריה של המקום ואנקדוטות מעניינותבין נשנושי הסמוסות למיצי הפירות הטעימים, רכשנו תבלינים בשוק ופטפטנו עם מקומיים (וזו לגמרי הפעילות האהובה עליי).

 

 

לאחר הסיור עם סלים, עלינו על אוטובוס למקדש העכברושים, קארני מאטההחוויה מטרידה כפי שהיא נשמעתבכניסה נאלצנו להוריד נעליים ולהיפרד מ- 30 רופי עבור כל מכשיר עם מצלמה ברשותנוכבר בכניסה תקף אותנו ריח כבד של חלב חמוץ עם צחנה לא ברורה. כפות הרגליים שלנו נפגשו ללא מנוס עם צואת יונים וגוויות של עכברושיםכשהמשכנו להעמיק לתוך המקדש, לא יכולנו שלא להתרשם מהדיסוננס העמוק בין המבנה המדהים אל מאות העכברושים שמתרוצצים שם

יחד עם הכתוב, מדובר בחוויה יוצאת דופן שמומלצת לחובבי הרפתקאות לא סטרילים.

 

 

את היום שלנו סיימנו בסיור מודרך במבצר האדום. במילה אחת- וואוהמבנה המדהים שנבנה אי שם במאה ה-16, מכיל ארמונות, תמונות, אומנות, חפצי נוי וארכיטקטורה מרשימה. ג׳יטו (919829299008+, Jittubikaner@gmail.com) המדריך שלנו, סיפר לנו במיומנות ודייקנות את סיפורי המהרג׳ות, המלחמות וההיסטוריה של המבצר ושלוחותיו.

 

 

המבצר עבר שיפוץ, שחזור ושימור בשנים האחרונות ולכן הוא מומלץ בחום מכל המבצרים באזור רג׳סטאן.  התחנה הבאה- ג׳אייסלמר הקסומה ו-40 השודדים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *