Categories
ללא קטגוריה

קרן בראג׳סטן: בואו לג׳אייסלמר

קרן רייטלר, כתבת השטח שלנו שטיילה בהודו הקסומה יחד עם בן זוגה, סקרה עבורנו את אזורי המלוכה ההודים ברג׳סטן המדברית, ויצאה עם סדרת כתבות בנושא – עם המידע הכי יעיל נחוץ ומעניין על המקומות הכי שווים! והפעם: ג׳אייסלמר

למי שישר חשב על אלאדין (״התחנה הבאה- אקרבה״), צודק!

ג׳אייסלמר היא עיר מדברית של אחד מגדולי המאהרג׳ות ונדמה שכל החלק העתיק של העיר נלקח מתוך הסרט אלאדין.

כמה זמן צריך: 3-4 ימים

דרכי הגעה: רכבת מג׳אייפור/ רכבת מביקאנר/ רכבת מג׳ודפור.

היי לייטס: המבצר והעיר העתיקה, ספארי במדבר, מסעדות יוקרה במחירים משעשעים.

הגענו להוסטל מדהים ביופיו בשם מוסטאש (Moustache ) הממוקם מחוץ לחומות המבצר. קיבלנו חדר ממוזג, גדול, מעוצב מקסים ובעל פינת ישיבה ייחודית. 17$ ללילה (1200 רופי) ויש לכם חווית מלוכה רג׳סטאנית.

בערב הראשון הסתובבנו מחוץ למבצר. ישנו שוק ענף וגדול גדוש בכל טוב: מזכרות, ביגוד, אוכל.

הסימטאות הקטנות מלאות בפרות, רוכלים וילדים.

שמחנו מאוד שהסתובבנו שם לפני שנכנסנו למבצר, ככה יכולנו להעריך את השוק החיצוני.

יום למחרת, התחלנו להסתובב בתוך המבצר.

האווירה המדהימה הצליחה להפנט אותנו והחלטנו ללכת לאיבוד במבצר ללא הכוונה.

לא לפספס:

1. נקודת התצפית מהתותח הכי גדול.

ברחבי המתחם ישנם שלטים שיובילו אתכם לנקודה גבוהה שצופה על העיר. מאוד יפה שם וניתן גם לשבת בבית קפה ליד ולהמשיך לצפות על העיר מלמעלה.

1. סיור ליד חומות העיר. כמצופה מהודו, האזור לא בהכרח נקי ובעל ניחוחות נעימים, אבל הליכה ליד החומות יפה וגם תאפשר להתרשם ממגורים של מקומיים.
  2. שיחות עם מקומיים. כשהגענו לג׳ייסלמאר דאגו להזהיר איתנו מכייסים ומאנשים שינסו לרמות אותנו. למזלנו, לא נתקלנו בסוג הזה של האנשים. הרוכלים שאיתם שוחחנו היו אדיבים ואינפורמטיביים.

באחת החנויות פגשנו את באנטי, רוכל חביב ומשכיל (יש לו תואר שני במנהל עסקים). רכשנו ממנו לוח שח והמשכנו לדבר איתו. הוא סיפר לנו על המשפחה שלו, העסקים, ההזדמנויות שומרת עליהן למען המשפחה וכו… לאחר שעה וחצי של שיחה, הוא הזמין אותנו לארוחת צהריים ביום שלמחרת.

כשהגענו לחנות שלו, גילינו דאל, אלו זירה (תפוחי אדמה בכמון), אורז ומיליון צ׳אפטי שאשתו הכינה עבורנו. אם זה לא מספיק, הוא גם סידר לנו גסט האוס בג׳ודפור אצל חברים שלו במחיר ממש נמוך.

1. ביקור ב 1 Gate Restaurant. בהחלט מדובר בפינוק, שכן כל מנה מתחילה מ400 רופי. זוהי מסעדת יוקרה על גג מלון עם תצפית מדהימה למבצר. יש להם גבינה טבעונית, כך שאנחנו אכלנו פיצה, פסטה וסלט מלאים בגבינה כייפית 😉 חשוב לציין שהמקום לא טבעוני ומציע המון אופציות לכולם וברמת גימור נפלאה עם טעם של עוד.

השיטוט בין החומות הוא מעניין והאנשים נחמדים מאוד. אפשר להעביר יומיים שלמים בחקירת העיר העתיקה, הארמונות, המקדשים, המסעדות ועדיין להמשיך למצוא פינות חמד חדשות שלא נתקלתם בהן בעבר.

אחת האטרקציות המרכזיות שג׳ייסלאמר מציעה היא ספארי מדבר.

כשעה וחצי מזרחה מג׳ייסלאמר מתקיימות להן דיונות חול בתוליות ומגבינות ביופיין.

אנחנו נסענו ללילה אחד (מפאת חוסר זמן) ואני חושבת שלילה אחד זה מספיק.

הנהג שלנו הפך את ההגעה לדיונות לסיור באזור (לקח 3.5 שעות). עצרנו בכפרים בדרך, קיבלנו הסבר על צורת הבנייה והמחייב, שתינו תה עם מקומיים ונרדפנו ע״י ילדים שביקשו שוקולד.

ויתרנו על סיור הגמלים מפאת חמלה כלפי הגמלים, אך מסביב ראינו גמלים מעוטרים ומקושטים מסיעים מטיילים על סיפונם (בכל זאת, ספינת המדבר…).

במדבר עצמו אין אטרקציות, מדובר בBeing טהור. טיילנו בין הדיונות, צפינו בשקיעה, רדפנו אחרי פרות מדבריות ונהננו מהשקט.

הלינה היא תחת כיפת השמחים על מיטות מאולתרות.

המלצה: אם יוצאים חבורה, להביא גיטרות, משחקי קופסא, נישנושים ובירות 😉

מכאן המשכנו לג׳ודפור הסואנת והקסומה.