Categories
ללא קטגוריה

שאנטי אינדיה- ניר קורן יוצר בהודו

הוא למד פיתוח קול בשיטה הודית ולמד לנגן על סיטאר הודי. בנוסף, "ריקי ראם"- שעבד בזמנו עם הביטלס, בנה לו סיטאר חשמלי. בימים אלה הוא מוציא אלבום בכורה, מעורר השראה. ניר קורן על החוויה, ההשראה והמוזיקה

הודו הפכה בעשרות השנים האחרונות לבית השני עבור ישראלים רבים. מקצב החיים, התרבות, הטעמים, הריחות והאנשים הכה שונים בהתנהלותם ובחייהם מעניקים את אותה פינה שקטה למי שגדלו כאן בישראל, המדינה הקטנה ורווית הלחץ שכולנו מכירים כה מקרוב.

אחד מהישראלים האלה הוא היוצר ניר קורן, 34, מחיפה, שמתגורר כיום בקיבוץ שדה נחמיה בגליל העליון. אחרי שנים של כתיבה והלחנת שירים, ואחרי שבשנים האחרונות הוא זכה לשתף פעולה עם אמנים דוגמת מירה עוואד ואבי בללי (מנקמת הטרקטור) הוא עומד לשחרר את אלבום הבכורה שלו "Custom Made Religion" ("דת בעבודת יד").

בתוך האלבום שזורים קטעי נאומים של אנשים פורצי דרך באנושות (גנדי, איינשטיין, מרטין לותר קינג הדלאי לאמה וכו') וזאת לדבריו, על מנת "לעודד מודעות וחשיבה עצמאית".

 

עומד לשחרר אלבום בכורה. ניר קורן (צילום: ג'ואן הי לי)

 

כמו צעירים רבים, הגיע קורן להודו ומצא בה את עצמו מחדש. הוא למד פיתוח קול בשיטה הודית ולמד לנגן על סיטאר הודי עם המקומיים, אך לא על סיטאר רגיל אלא על סיטאר חשמלי שבנה בשבילו במיוחד "ריקי ראם" -מי שבנה לביטלס את כלי הנגינה כשהגיעו להודו. עם "ריקי ראם" הוא התחבר לאחר מספר חודשים של חיפושים אחר סיטאר שאפשר יהיה "לעמוד איתו בהופעות", לדבריו.

"Shanty India"– הוא הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו, אותו הוא כתב וצילם במהלך מסעו בהודו. הקליפ של השיר לוקח אותנו למסע ברחוב הודי טיפוסי, כפי שהיא נתפסת בחוויתו של המטייל בהודו, או כמו שנאמר בשיר: "מי צריך טלוויזיה כשיש עפיפון?!"

 

עם הסיטאר החשמלי (צילום: דרור ורבר)

 

על החוויה שלו מסביר קורן: "כשהסתובבתי ברחובות הצבעוניים של הודו וראיתי את כל האנשים שחיים את חייהם בצורה כה שונה ממני, הבנתי בזכותם שהמוח שלי מלא באמונות שהן לאו דווקא נכונות על איך צריך לחיות את החיים.

בהודו נחשפתי לקסם שבחיים הפשוטים והבנתי שישנן דרכים רבות לחיות את החיים, הרחובות מלוכלכים אך משהו בהם מרגיש נקי יותר, נקי יותר מאגו ונקי מהמרוץ הבלתי פוסק להישגיות וממון."

אחת החוויות החזקות שעבר היתה היכולת לתקשר עם שישה אמנים הודיים שאינם דוברי אנגלית ועל אף מגבלות השפה להצליח להרים איתם מופע מוסיקלי. "כל שעמד לרשותי היו התווים והשמיעה של אותם אנשים וכמו בקסם בזכות המכנה המשותף של כולנו גישרנו על פערים של שפה ותרבות".

בימים אלה עובד קורן על סיבוב ההופעות שלו ברחבי הארץ. אפשר לרכוש את האלבום שלו בהופעות או דרך האתר שלו

ועכשיו השיר:  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *