Categories
ללא קטגוריה

שופינג אין פושקר – האנשים שמאחורי השמלות

פושקר היא אתר חובה לכל חובבת קניות. יצאנו לסיבוב במפעל שמלות מקומי, קיבלנו הצצה לפס הייצור, וגם שיעור הודי על תנאי העסקה הוגנים. היה שיק

פושקר ידועה כיעד חם, אם לא לוהט, לקניות. נכון שאין זארה, וחובבות אופנה מושבעות יכולות ממש לא להתחבר לבאזאר המפורסם, אבל יש מי שימצאו בשוק בגדים שיתאימו לא רק לאוירת הודו, אלא גם להמשך החיים. חוצמיזה, תודו שאין כמו שמלה נוחה הודו סטייל.

את כל השמלות הללו מישהו צריך לספק. חשבתם פעם על מפעלי הבגדים הקטנים שבפושקר? במשך שנים נשמעת טענה כנגד חברות האופנה הגדולות בעולם, המנצלות את העובדים שלהן בסין ובמדינות אחרות. בפושקר מצאנו מפעל בגדים המעסיק נערים ומשפחות מקרב הצוענים מהמעמד הנמוך בחברה, הנמצאים במדבר וחיים בפאתי פושקר והסביבה.

 

מתפרה בפושקר. העובדים הם בני המעמד הנמוך החיים באזור

 

ג'ימי פארשר, 29, יליד פושקר, תמיד אהב בגדים. מגיל צעיר אהב ג'ימי להסתכל לא רק על על הלבוש של בני משפחתו, אלא גם על מה שלובשים התיירים הרבים שהחלו לפקוד את פושקר עוד מזמן. לאחר שלמד את השוק, פתח מפעל וחנות (הנמצאת בשוק) בשם "ג'ימי אינטרנשיונאל". כיום עובד ג'ימי עם שותפים ארופאים. "יש לי כמה מעצבים מאירופה שמעצבים קולקציה שתתאים גם לקהל אירופאי שעדיין חי ברוחו את אוירת הודו", הוא מספר. "יש לנו חדר עבור הבדים, שאותם אנחנו מייבאים מדרום הודו, ואת ההדפסים אנחנו עושים בג'ייפור".

 

שם דגש על הפן החברתי. ג'ימי פארשר

 

במשך הסיור במפעל הקטן הוא מספר לנו על המפעל עצמו "אנחנו שמים דגש על העניין החברתי. אין פה ניצול של עובדים כפי שנהוג לחשוב וכפי שקיים באמת במפעלים הגדולים ברחבי הודו. הילדים שעובדים אצלנו הם מינימום מגיל 16, רובם מגיעים כדור המשך לאבות שעובדים אצלנו. אנחנו גם עוזרים במימון לימודים לילדים שבאים מרקע כלכלי נמוך, וכמובן שיש להם הפסקות לצ'אי ולארוחות".

 

בדרך להיות השמלה שלכן

 

אז אחרי הסיור המלומד, קבלו טיפ: ברחבי פושקר מסתתרים בתי מלאכה, מתפרות ומפעלים קטנים. אל תתביישו לבקש מבעל חנות לעשות לכם סיור, או אפילו לתת כתובת. אולי זה יתן לכם השראה להמשך הקניות.

 

שווה לבקר במתפרה מקומית. תתחדשו

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *