Categories
ללא קטגוריה

שינויים בהרגלי הטיסה

עולם הטיסות מישראל להודו משתנה ממש מתחת לאפנו בתקופה זו.   hodu.co.il  מעדכן על הפסקת טיסות הירדנים להודו,  נמל התעופה החדש והנוצץ של מומבאי,  כיצד השפיעה המלחמה שהיתה בישראל על הרגלי הטיסה של הישראלים,  וכיצד חברת אלעל זכתה מתוך כל אלו. 

ספטמבר 2014.  מאת:  נטלי ניאגו,  דני אברהמי

 

 

 

לאורך השנים ידע שוק הטיסות להודו תהפוכות וטלטלות רבות. יוצאי הודו הותיקים בודאי זוכרים את הטיסות הישירות של חברה אייר אינדיה בקו תל אביב-דלהי, שהופסקו אי שם לקראת שנות האלפיים, או את הטיסות הזולות לדלהי דרך אדיס אבבה באתיופיה. מאז ועד היום השתנו הרגלי הטיסה של התרמילאי הישראלי: חברות חדשות עלו לאויר, חיילים זזו על גבי המפות הפוליטיות ומחירי הדלק האמירו.

כל אלו ועוד השאירו לתרמילאי הישראלי, שמחפש את הדרך הזולה ביותר לטוס להודו, לבחור בין שלוש דרכים עיקריות: אל-על, חברות תעופה ערביות (כמו קטאר-אייר ורויאל ג'ורדניאן) וחברות נוספות כמו החברות הרוסיות וטורקיש איירלינס. על כולן תוכלו לקרוא במאמר המלא שלנו- טיסות להודו.

עד הקיץ האחרון סבלה אלעל מריקנות מסויימת על הקו שלה למומבאי, בעיקר בשל המחירים הגבוהים יותר. מאידך ישראלים רבים בחרו לטוס אלעל בשל התדמית של החברה הלאומית ותדמית הבטחון. הקיץ האחרון תרם לקריסת היציבות הרעועה ממילא במזרח התיכון, וגל ההדף לא פסח על התיירים הישראלים. מבצע "צוק איתן", התערבותה של קטאר במתרחש בעזה, עליית דאע"ש, המורדים בסוריה והתבטאויותיה של טורקיה, הרחיקו את המטייל הישראלי מבחירה בחברות הערביות ובטורקיש איירלינס (שנחשבות איכותיות ביותר) כמובילות אפשריות להודו.

 

טיסת אל על למומבאי/מאי 2014, כיסאות ריקים.   צילום: hodu.co.il

 

במקביל,  ללא קשר לישראלים ולמעשה למרות קיומם, החליטה חברת רויאל ג'ורדניאן על הפסקת טיסותיה להודו. זוהי פגיעה בעורק הגעה ראשי עבור ישראלים רבים להודו. הטיסות מפסיקות ממש בימים אלו: החל מאתמול 10 בספטמבר הפסיקה החברה את טיסותיה בקוים למומבאי, והחל מה-31 באוקטובר יופסקו גם הטיסות לדלהי. ההחלטה באה על רקע התאמות שמבצעת החברה לשינויים בשוק ולתחרות העולה, והיא קשורה גם בחוסר היציבות באזור ובעלייה במחירי הדלק. חשוב לציין שהחלטת החברה אינה קשורה לישראלים, למרות שאנחנו אוהבים לחשוב שכל דבר קשור אלינו, וקיימים 5 יעדים נוספים פרט להודו אליהם הפסיקו הירדנים לטוס.

 

טיסה עם קטאר איירליינס- נחשבת השנייה הטובה בעולם 
צילום: hodu.co.il

 

המובילה הלאומית שלנו, חברת אלעל, סבלה מבעיות תדמית ומצניחה בפופולריות בשנים האחרונות, בעיקר בשל המחירים הגבוהים ואיכות הטיסה. למרות כל אלו דומה כי אלעל היא המרוויחה העיקרית כאשר הנסיבות המתוארות גורמות לקוים למומבאי להתמלא שוב.  מומבאי אינו קו עיקרי עבור החברה הישראלית השמה דגש על אירופה וארה"ב, ומטוסי החברה הנשלחים למומבאי מיושנים יותר. עם זאת, נשמרת היציבות בתחום הטיסות להודו ודומה כי כעת אלעל תרוויח את הנוסעים להם ציפתה, ודווקא בשל נסיבות אזוריות ופחות משינוי כלשהוא בתנאי השירות והמחיר שלה. אז איפה מזמינים טיסה להודו?  קיראו במאמר הטיסות הראשי שלנו.

 

קבלת פנים יפה בהודו

למי שעוד לא שמע, למי שעוד לא ראה, שדה התעופה הותיק במומבאי עבר מתיחת פנים ושער הכניסה להודו נראה מושך וזוהר מתמיד. את הנמל הישן הזכור על כולנו כנקודת נחיתה ראשונה בהודו, החליף אחד הנמלים היפים והחדישים בעולם. זהו הנמל השני העמוס ביותר בהודו אחרי שדה התעופה בדלהי (שחודש גם הוא לפני מספר שנים). Chattrapathi Shivaji International Airport נפתח רק בחודש ינואר האחרון והעבודות בו עוד נמשכות. מאידך, סביבת שדה התעופה עדיין בעייתית ואחת ממטרות הממשלה המקומית היא העתקתו ו/או שינוי צורת השכונות סביבו, שכן נחיתה במומבאי ויציאה אל הנעשה מסביב לשדה התעופה נחשבת כקבלת פנים פחות מלבבת להודו, יחסית לנחיתה בדלהי, ומותירה רושם ראשוני לא תמיד נעים על המגיעים לראשונה להודו.

 

אחד משדות התעופה המרהיבים בעולם. מומבאי החדש 2014. צילום: hodu.co.il

 

אחרי שהסתדרנו עם קבלת פנים טובה ויפה בנמלים החדשים של דלהי ומומבאי, נותר לנו רק לחכות ליום בו יחזור לפעילות קו הטיסות האגדי תל אביב-דלהי ואולי גם יום אחד – דלהי-קטמנדו לחובבי מדינת ההימלאיה נפאל.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *