Categories
ללא קטגוריה

שינו מקום – שינו מזל

המשפט המוכר והידוע: "משנה מקום משנה מזל" תקף בהחלט במקרה של הזוג הבא – גיל (47) וחגית (47) נחשון תיכננו לטוס ללונדון. בהחלטה של הרגע האחרון חגית שינתה מסלול (מנחשים לאן?) מה ששינה להם את הכל מהכל – בזכות כך הם חזרו עם ניצוץ חדש בעיניים ואהבה חדשה בלב. ראיינו את גיל נחשון שסיפר לנו על החוויה המופלאה

גיל: "אני חושב שחלק מהכיף הגדול שהיה לנו שהכל היה ספונטני. לא ישבנו וחשבנו במשך שנה שלמה על הטיול הזה. בכלל תיכננו לנסוע ללונדון ופתאום חגית באה עם רעיון לטוס להודו ברגע האחרון. זה היה כל כך כיף. יש בהודו משהו מרגיע, משהו מאוד מתקן"

 

 

מתקן?

"כן. הודו היא חוויה מתקנת ליום יום, ללחץ ולהתעסקות שלנו. אתה מגיע וחווה משהו אחר."

אז מראש לא הייתה לכם מניעה לטוס ליעד הזה…

"דווקא כן הגעתי ממקום כזה שלא מבין מה רוצים ממנו, מה לי ולהודו ולמה לבחור לסבול מהלכלוך והג'יפה. אמרתי לחגית, לא עדיף לטוס לתאילנד ולהתפנק באיזה מלון חמישה כוכבים? אבל אני חושב שמי שבוחר לטוס למדינה הזו בפעם הראשונה, ככל שהוא יחשוש יותר ולא יהיה בטוח לגבי אי הוודאות שמצפה לו, כך הוא ייהנה יותר ויחווה את המסע הזה בצורה חזקה ומספקת יותר. זה משהו אחר לגמרי, לא דומה למה שמכירים כאן. חוויה שחייבים לעבור."

אז איך בכל זאת יוצאים לדרך?

"ברגע שהחלטנו לצאת לחופשה והבנו שמחירי הטיסות למומביי כמעט זהים למחירי הטיסות ללונדון, אפשרנו לעצמנו חופשה ארוכה יותר. התחלנו להתייעץ עם בני משפחה וחברים ואז חיפשנו דרכים לארגן את החופשה מראש. הגענו אל דני אברהמי. לאחר שערך איתנו שיחת היכרות ובירר מה הצרכים האישיים שלנו, ביחד בנינו מסלול. ביקשנו ממנו לחוות את הודו האמיתית.

הטיול שלנו נמשך 14 יום. בטיסות קיצרנו ונשאר לנו נטו 12-13 יום לחוות את הודו. בדיעבד הרגשנו שזה היה קצר מדי, רצינו עוד קצת. הרגשנו בחופש טוטאלי, כל יום חווינו משהו אחר ולא היו לנו דאגות על הראש, לא טיפלנו בצרות. קמנו כל בוקר נמרצים, מה אני אראה היום? מה אחווה היום? הרפתקה חדשה. לפני כן לא הכרתי את הודו בכלל, לא ידעתי מה מצפה לי. רק מנשיונל ג'יאוגרפיק… חלק מהכיף היה שדני תכנן לנו טיול למידותינו, לא התעכבנו בשום מקום ואין שום יום שחזר על עצמו. צריך מראש להבין שאופי הטיול – ששונה מטיול מאורגן, נובע מהאופי של הודו  – ששונה מכל מה שהכרנו".

 

 

איפה התחלתם את הטיול?

"אני קורא לזה מסע. כך אני מרגיש. התחלנו בדרמסאללה ותוך יומיים-שלושה כבר המשכנו ליעד הבא. נהנינו באופן שונה מכל יעד. טיילנו הרבה בעולם ועדיין אנחנו מדברים על הודו בלי סוף. גם חגית (המפונקת מבינינו) שהיא פחות אוהבת לכלוך, עצם זה שהיא מדברת ככה על הודו רק נותן חיזוק לעובדה שהודו היא לא מה שאתה חושב."

נשמע שהתרגלתם יחסית מהר

"בתחילת הטיול, כשנכנסנו לרכבת הלילה, היינו לגמרי בשוק. אתה נכנס למקום צפוף, חם לך והמיזוג לא עובד. אתה חווה דברים שאתה לא מכיר, המולה מסביבך ולרגע אתה לא רואה את המדריך או לא מוצא את הנהג… ופתאום אתה מתחיל להיפתח ולדבר עם ההודים שמסביבך. בסך הכל אני חושב, שההודים הם אנשים הרבה יותר נעימים ונחמדים מאיתנו, הישראלים. ברגע שמתרגלים לרעש ולהמולה,  מגלים אנשים הרבה יותר סבלניים ממך, ייאמר לזכותם."

אז החששות הגדולות על הודו פגו במהרה…

"גם בתחילת הטיול, חששנו ממחלות, חיידקים או מבעיות היגיינה! מראש דאגנו לחיסונים, חומרי חיטוי, נמנענו מלאכול, חיפשנו לשמור על סטריליות. לאט לאט (בפועל, תוך ימים ספורים) התרגלנו, שחררנו, אני אפילו העזתי, אכלתי אוכל רחוב בדאבה (כיסונים מטוגנים מלאים בירקות) ולא קרה לי כלום!״

 

 

לדעתך הודו מתאימה לכולם?

"אני חושב שאין דבר כזה 'זוג שהודו לא מתאימה לו'. גם למפונקים וגם לאלה שמפחדים מלכלוך. זה דברים שלא ראית, חדשים, מרתקים. דברים שיעניינו כל אחד שיש לו קצת דמיון ועניין. מה שמדהים הוא שמי שלא היה בהודו, יכול להתפלא איך אפשר להגיע לשם. אחרי שאתה חווה את זה, החוויה המתקנת שונה לחלוטין ומלמדת על הודו אחרת לגמרי. לא יהיה מי שיתאכזב. יהיו מקומות שאפשר להגיד לעצמך 'היה לי מלוכלך מדי, היה לי קשה מדי' אבל הם יהנו מהחוויה הראשונית הזאת. מה גם שהודו לא כ"כ יקרה, הטיול לא כזה יקר וזה הפינוק העיקרי, שיש לך נהג ומדריך, מה ששונה מטיול באירופה שאתה קורא את המידע באתרים דרך ספר או אינטרנט.

 

 

לדעתי הטיול הזה היה שווה כל שקל גם לאנשים מבוגרים כמונו – שבאים לשבועיים, שלא כמו תרמילאים שבאים לקחת את הזמן. קיבלנו הכל מהכל בסכומים נאים ביותר.

אני באמת ממליץ לכולם. חזרנו ואנחנו עדיין מאושרים מהזיכרונות.

אני אומר, אל תפסלו. סעו להודו, לבד, לעבור מסע חוויתי, ששונה מכל חופשה שאפשר לצאת אליה. חוויה שלא הייתי מוותר עליה!"

 

לקביעת פגישה חד פעמית לתכנון מסלול אישי בהודו המתאים לכם, לחצו כאן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *