Categories
ללא קטגוריה

שם קוד: תתחבר לעצמך!

היא השאירה מאחוריה בית מטופח, בן זוג אוהב וזוג הורים מודאגים שלא כ"כ הבינו מדוע היא "לא כמו כולם", ומה גורם לה לעבור להודו? אך קרן דדון עשתה את זה ומתגוררת מזה ארבעה חודשים בדראמסלה- שם היא עוסקת באימון הוויתי ומדריכה מטיילים אחרים כיצד ללכת אחרי ליבם.
אז מה גרם לה לעזוב את הכל? מה זה אימון הוויתי? התשובות בכתבה הבאה שכתבה לנו ממקור ראשון, בהודו
 
 
 

לפני הנסיעה הראשונה שלי להודו, קראתי באחד המדריכים באינטרנט, שההוויה בהודו היא "סאב קוץ' מילגה" – הכל אפשרי. כבר אז הנפש החופשיה שלי התאהבה ברעיון. הכל אפשרי: תודעה פתוחה, נפש פתוחה, ובקיצור – הכל פתוח.

שמי קרן דדון פרסטי, אני בת 39 מבית השיטה ו"מתגוררת" כעת בבגסו שבדרמסלה. אני מאמנת הוויתית כבר שבע שנים למחייתי, אהבתי ושליחותי.

אז מה עושה אישה בגילי בהודו? הלוא אני "אמורה" לגדל צאצאים, לקחת משכנתה, לרוץ לחוגים…

 

"כבר אז הנפש החופשיה שלי התאהבה ברעיון". קרן בנפאל

 

אחד העקרונות שאני חיה ומאמנת לפיהם הוא שכל אחד מאיתנו הוא אחד יחיד ומיוחד. כל אחד מאיתנו הוא יהלום יחודי עם כשרונות, איכויות, מתנות, יעוד ושביל משלו. אך על מנת לגלות את כל אלו נדרש מאיתנו לעצור, לשאול שאלות, להקשיב, להיות אמיצים, להיות מוכנים להיות שנויים במחלוקת, להסכים להיות שונה ועוד הרבה "להיות"…

אני בחרתי לחיות "אחרת" ולהניח לרגע את הנוחות והביטחון שכ"כ דאגתי להחזיק בהם. השארתי מאחור בית מטופח ונוח בצפון הארץ, הורים מאוכזבים ומפוחדים ש "לא מבינים מה לא בסדר איתי" ו"למה אני לא כמו כולם". השארתי מאחור בן זוג אהוב, אוהב, תומך ומכיל. ולצד הפחד להכאיב ליקרים לי והפחד מלהיות שונה הקפדתי להקשיב ללב שלי, לרצונות שלי, ולמה נכון לי.

אחרי הכל, יש לי אחריות על האושר וההגשמה שלי בחיי.

 

"בחרתי לחיות אחרת ולהשאיר את הנוחות והביטחון מאחור"

 

בשהות הראשונה שלי בהודו לפני כמעט שנה נחשפתי להמון מטיילים שהודו הייתה עבורם, מלבד טיול, מקפצה עצומה להתפתחות אישית ורוחנית. פגשתי מטיילים שלצד ההנאה ותחושת החופש הנפלאה חוו בדידות, ריקנות, שיעמום, תהיות ושאלות (מה אני עושה עם החיים שלי? מה הייעוד שלי? איך אני חוזר לארץ ולמה? מה ללמוד? למה אני לבד? ועוד רבות וטובות).

באופן טבעי לחלוטין מצאתי את עצמי "מאמנת" אותם. הייתי מוקסמת מהשוני בלאמן מטיילים: הלב פתוח, הנשמה נגישה יותר, האדם מחובר יותר, קשוב יותר והדרך שלו להתפתחות, לגדילה ולשינוי מהירה וקלה יותר. ואז היה לי ברור שאני הולכת לאמן מטיילים ישראלים בהודו. לשלב את האהבה שלי למקצוע לצד האהבה העזה שלי להודו. כאמור- "סאב קוץ' מילגה".

 

"הייתי מוקסמת מהשוני בלאמן מטיילים. הלב פתוח והנשמה נגישה"

 

מה זה בכלל אימון הוויתי?

למקצוע הגעתי דרך משרד הכרויות שעבדתי בו, שם ליוויתי פנויים ופנויות ושידכתי ביניהם לפי ההתאמה. תוך כדי עבודה ראיתי שאנשים לא זקוקים לעזרה מסוג זה ולשרוף אנרגיות בדייט אחר דייט לא מוביל לשום מקום.  המפתח הוא לעשות עבודה עם עצמם. התחלתי ללוות חלק מהלקוחות שלי וראיתי אט אט שחל שיפור  גדול. כך החלטתי ללמוד את התחום ולעסוק בו.

 

על קצה המזלג, ישנן שתי אסכולות ל"אימון" (קואצ'ינג):

האחת היא אימון לעשיה(Doing)  והשניה היא אימון להוויה (Being).

לדוגמא: אם פונה אלי רווקה ומבקשת עזרה ביצירת זוגיות בחייה, באימון לעשיה היא תתבקש לעשות פעולות חיצוניות כמו: שידרוג הפרופיל באינטרנט, הרשמה למס' אתרי היכרויות , יציאה לדייטים וכו'… הדגש יהיה על הצבת מטרות, יעדים ופעולות.

באימון ההוויתי ההוויה קודמת לעשיה לפעולה.

 

"ההוויה קודמת לפעולה". האימונים של קרן בדראמסלה

 

נחזור לאותה רווקה אשר רוצה ליצור זוגיות בחייה ונשאל אותה: מי את אל מול הלבד שלך? מי את אל מול המציאות הנוכחית שלך? מה את מביאה מתוכך? נחקור אילו אמונות היא מחזיקה בנוגע לזוגיות ומה היא מרגישה בנוגע להיותה רווקה כרגע.

אם אשמע תשובות כמו: "אני לא מבינה מה לא בסדר איתי", "אני כבר בת 25 ואין לי זוגיות ולכולם סביבי יש", "כבר לא נשארו גברים נורמלים בארץ" וכו'… אם כן, הרצון הנקי שלה הוא אהבה וקרבה, אך בפועל היא מביאה למרחב הזה פחד, יאוש, דאגה, שיפוטיות, תסכול וביקורת עצמית.

באימון הוויתי אצור עבורה בהירות בין הפער של מה שהיא מביאה מתוכה אל מול מה שהיא רוצה. כל עוד הוויתה לא מסונכרנת עם רצונה למצוא אהבה, כל עשיה לא תניב תוצאה.

 

"אצור בהירות בין הפער שהיא מביאה מתוכה למה שהיא רוצה." בדרמסלה

 

המרחב האימוני לא בא חלילה לבקר או לשפוט התנהגות זו או אחרת אלא להיפך, הוא מאפשר מיפוי בהיר וחומל על מה אנחנו מביאים למציאות שלנו. אם אנו רוצים ליצור בה שינוי הוא יתאפשר ביתר קלות על ידי הבנה וקבלה של מה שיצרנו עד כה, ועל ידי בחינה מחודשת האם הדבר משרת אותנו בצורה טובה.

אימון הוויתי מתמקד באדם ולא בנסיבות החיצוניות לו. האימון מאפשר לנו לעצור רגע את העשיה שאנו כה מתוכנתים לה ולהסתכל ולרגע מי אנחנו אל מול תחומי חיינו, מערכות היחסים שלנו עם הסביבה שלנו, והכי חשוב- עם עצמנו והמציאות שלנו, אשר יש לנו חלק משמעותי ביצירתה, ומתוך כך בשינויה.

התהליך האימוני מאיר, משחרר, מבהיר ומחזיר לנו את המשאב הכי חשוב ויקר ערך שיש לנו בחיינו: את עצמנו.

התהליך מתאים לכל מי שמוכן לעצור רגע ולשקול היכרות מחודשת עם עצמו, לכל מי שמוכן "להתעורר על החיים שלו".

האימונים מתבצעים ב"בגסו וילה" בדראמסלה.
 
 
*אתם מוזמנים ליצור קשר עם קרן בוואטסאפ במס' 0523654825 לתיאום פגישת היכרות ולכל שאלה שתרצו

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *