Categories
ללא קטגוריה

תערוכה: “הודו בעיני המטייל”

לפני כשבועיים התקיים ערב הפתיחה של התערוכה ״הודו בעיני המטייל״ המתקיימת בפעם השישית! בה הוצגו יצירות, צילומים, ציורים של 17 מטיילים. שושנה בירנבאום, אוצרת התערוכה, מירי בורוק, מנהלת הארוע, וגם משתתפי התערוכה, מספרים לנו על כל החוויה

כתיבה: גפן סקבורצוב | עריכה: סיגל קריב

 

השנה, בפעם השישית הוצגו אוסף של 17 מטיילים שמציגים את הודו בעיניהם, המסתוריות והמוכרות של הארץ הזו, שכל כך הרבה ישראלים ביקרו בה.

שושנה בירנבאום, האוצרת, מספרת על התהוות התערוכה: ״במשך השנים בטיולים שלי בהודו התוועדתי למטיילים שהוקסמו מהצבעים החזקים, המוזרות והשונות שלה. התנועה המתמדת של המטייל שמנסה להכיל בתוכו את הארץ הזאת בשלל דרכים: צילום, ציור רישום ועוד. תיעוד החוויה של אותו מטייל כנראה לא יוצג לעולם, ורק מעטים ייהנו ממנו. כתוצאה מכך, יזמתי ביחד עם בעלי, אלי, את התערוכה ״הודו בעיני המטייל״, שמציגה אוסף של תיעודי מטיילים בהודו.״

 

מירי בורוק, שניהלה את האירוע, הייתה בקשר עם האומנים המציגים במשך שבועות לפני התערוכה. היא נהנתה להכיר אותם, ולשמוע על הודו שלהם, כפי שהם חוו אותה. כל התמונות שנשלחו היו מצוינות והיה קשה לבחור מה להציג, אבל התוצאה הסופית הייתה מדהימה. כל אומן הציג סיפור משלו דרך העדשה, והעביר אותנו דרך הטיול שהוא חווה ותיעד. השנה מגוון האומנים והחוויות היה גדול: טיול אחרי צבא, בין סמסטרים, או עם המשפחה.

בחמישי, ה-14.3, ערב פתיחת התערוכה –  התחיל עם הרמת כוסית יחד עם כל האומנים המשתתפים, 16 צלמים וציירת, שחלקם השתתפו בשנים קודמות. פתיחת האירוע לקהל הייתה מרגשת. משפחות וחברים של האומנים הגיעו לראות ולתמוך, וכמובן גם אנשים אחרים, כאלה שלא היו בהודו, וכאלה שטיילו בה ורצו לטעום ממנה שוב, דרך  התמונות והאוכל ההודי מהדוכן של רועי און, בעל מסעדה הודית בשדרות.

 

שיר חבצלת, הציירת, הציגה ציור שהיא ציירה מתמונה שצילמה בהודו, והשתתפה בתערוכה שלנו בשנה שעברה.

תום לנדאו, אחד האומנים, מספר על התערוכה: ״תמיד כיף לפגוש חובבי הודו, תמיד כיף לפגוש עוד צלמים, ותמיד כיף לראות את הודו מזוויות אחרות, מנקודת מבט של מישהו אחר. וגם צ'אי. צ'אי זה טוב.״

תום הוא צלם שמציג אצלנו השנה בפעם השנייה, ויש לו עסק לייעוץ ותכנון אישי לטיולים במזרח

.

צלם אחר, גיל שחם, מספר:

״הצפייה וההסתובבות בתערוכה הנהדרת שהוצגה בסוף השבוע האחרון, הייתה כמו קפיצה קטנה להודו. הצבעוניות, היופי ומגוון של התמונות בתערוכה, יחד עם אווירה נינוחה ומקבלת של המקום ואפילו דוכן אוכל הודי נהדר שנפתח בחלל הגלריה, העבירו אותי לרגעים להודו ויצרו חוויה שבשבילה היה שווה להגיע לגלריה.

מגוון התצלומים שהוצגו בתערוכה היו איכותיים ומעניינים והדגימו היטב את ריבוי הפנים של הודו, מראותיה ואנשיה, נופי ההוד, ההמון והאנשים הפשוטים, הטקסים, המבנים והרחובות, הארכיטקטורה והטבע, דרך נקודות מבט אישיות שונות.

אני מחכה להתראות בשנה הבאה עם הצוות המדהים, אם לא בהודו אז לפחות שוב בגלריה עם שלל תצלומים ועבודות חדשות מהודו!״

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *