Categories
ללא קטגוריה

תקועים בלב ים

חשבתם שבירוקרטיה זה דבר מורט עצבים? חכו שתשמעו את זה.  שמונים ושבעה (!) מלחים תקועים  כבר ארבעה חודשים על חמש ספינות בלב ים בתנאים מחפירים, בעקבות טענה של ממשלת אינדונזיה על כך שעגנו באופן בלתי חוקי


כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

87 מלחים הודים תקועים על חמש ספינות באינדונזיה בתנאי מחיה קשיים ביותר. הספינות עוכבו לפני מספר חודשים על ידי ממשלת אינדונזיה בטענה כי הן "עוגנות באופן בלתי חוקי".

המסמכים והרישיונות של הספינות נלקחו על ידי אנשי הממשל האינדונזי, מה שמונע מהספינות לשוב להודו, ומחייב את אנשי הצוות על הסיפון להמשיך ולהתגורר בלב ים, בתנאים קשים ביותר.

אחד מן המלחים יצר קשר עם ממשלת הודו-  ודיווח כי הגברים מגיעים מחלקים שונים ברחבי הודו. כמו כן, לפי דבריו, מסתבר כי ארבע ספינות נוספות עוכבו על ידי האינדונזים (מלבד החמש ההודיות).

רובן של הספינות עגנו בסינגפור ועוכבו על ידי הממשל האינדונזי, בטענה כי הן חדרו לשטח הטריטוריאלי של המדינה. מקורות בתעשיית משלוחי הים מספרים, כי הספינות נמצאו בדיוק על קו התפר שבין סינגפור, אינדונזיה ומלזיה, מה שעשוי להפוך את שחרורן לאף קשה יותר בהינתן ושלוש מדינות מעורבות בסיפור.

 

״הספינות נמצאו בדיוק על קו התפר שבין סינגפור, אינדונזיה ומלזיה, מה שעשוי להפוך את שחרורן לאף קשה יותר בהינתן ושלוש מדינות מעורבות בסיפור״

 

מסתמן, כי הספינות נעצרו בתחילת חודש פברואר. לממשל ההודי נודע על כך אך ב-19 בפברואר 2019, כאשר סוכן ביטוח בתחום האנרגיה אשר בבעלותו משרדים בסינגפור, בלונדון ובניו-יורק, העלה התראה באינטרנט ובה עדכן כי ספינות עוכבו על ידי הממשל האינדונזי כחלק מהמאבק בהברחות ימיות. הוא עדכן, כי הספינות עגנו ככל הנראה בין האיים באטאם ובינטאן. "המים מחוץ לסינגפור אינם בהכרח בינלאומיים. מלזיה, אינדונזיה וסינגפור יכולות להצהיר עליהן בעלות" הסביר.

החיים כשבויים על הספינות אינם פיקניק. לכל מלח הסיפור שלו, וכמובן שכל אחד רוצה לשוב לביתו ולחוף מבטחים בהודו.

אחד מן המלחים ההודים, ביקש שיאפשרו לו להשתחרר מלפנים משורת הדין לאור העובדה שאביו נפטר ב-9 באפריל. הוא הוסיף כי אשתו נמצאת בהריון מתקדם ועתידה ללדת בשבוע הראשון של יוני, וכי אמו במצב בריאותי קשה. בקשותיו נדחו.

 

כעת מוחזקים כ-87 המלחים ההודים ב-5 ספינות שונות כשבויים בתוך ספינותיהם, ללא כל מידע או תקווה מתי יורשו לשוב להודו. הכליאה של המלחים ההודים מעלה חששות רבים בתעשיית המשלוחים בהודו, כאשר קפטן סנג'יי פרשר, בכיר בתעשיית המשלוחים ההודית אמר: "המלחים זוכים ליחס קשה ובלתי הוגן. במידה והספינות עוכבו, הבעיות צריכות להיפתר בין חברות המשלוחים ולא על גבם של המלחים. למה על המלחים לסבול? מדובר בטראומה שלהם ושל משפחותיהם."

 

"למה על המלחים לסבול? מדובר בטראומה שלהם ושל משפחותיהם."

 

יש לציין כי חברות המשלוחים ממשיכות לשלם למלחים המסכנים את משכורותיהם בזמן השבי ומנסות ככל האפשר לדאוג לצרכיהם מרחוק תוך כדי שהיא ביצוע פעולות נרחבות ביחד עם הממשל במטרה לשחררם ולהשיבם לחופי הודו בבטחה.

 

נאחל למלחים ההודים כי ישובו לדרוך על אדמת הודו בקרוב ושהזמן אותו הוא מבלים על ספינותיהם יחלוף במהרה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *