Categories
ללא קטגוריה

תרגישו בבית! היהודי

כמטיילים בטח יצא לכם להכנס לבית חב"ד או לבית היהודי ולאכול ארוחת שישי, להשאיל ספר או סתם להימרח על אחת הספות. לפניכם סיפורה המיוחד של משפחה שארזה את הכל רק בכדי לתת מעצמם- לכם. מה הם עברו בדרך? מה הם אוהבים? ואיך הגיע דג חי אל הכיור שלהם?

אורן ועדי ארזו את ילדיהם: עלמא 6, יונתן 4 ונועה 2.5 ונסעו להודו כל הדרך מכפר תפוח שבשומרון. עוד לפני החתונה הם ידעו כי איוש הבית היהודי בהודו הוא חלק מרשימת המטלות שלהם. כעבור עשור בעולם התשובה הם סוף סוף הגשימו חלום…

הבית היהודי- על שום מה?

"לב יהודי" זוהי עמותה ללא מטרות רווח שמפעילה בית יהודי בהודו כבר 13 שנים. הבית עובד כל השנה – בתקופת הקיץ בדרמסלה ובחורף בהאמפי. מטרת הבית היא בפשטות להוות כתובת חמה וביתית למטיילים ישראלים, לפתירת בעיות, עזרה לנזקקים ועריכת שבתות וחגים בצוותא. הגענו להודו בראש השנה ישר לדרמסלה. אחרי חודש אינטנסיבי של החגים סגרנו את הבית בצפון וירדנו להאמפי בדרום הודו, לפתוח שם את הבית. בסוף העונה שוב חזרנו לדרמסלה. סה״כ השליחות שלנו היא לשנה ואחרינו תגיע משפחה אחרת להפעיל את הבית בע"ה. היה כיף לחוות את שתי הקצוות של הודו – הצפון והדרום על כל השוני ביניהם.

 

טו' בשבט בצוותא בבית בהאמפי

 

הכל התחיל אי שם כש..

"הייתי בהודו לפני 13 שנים ובטיול הזה למעשה, נפתחה לי הנקודה היהודית שהובילה אותי לחזור בתשובה כמה שנים אחרי", מספרת עדי. "בקיצור, זו סגירת מעגל להיות עכשיו אמא בבית היהודי".

אנחנו מאוד נהנים מהשליחות. הכי כיף זה לפגוש את המטיילים המקסימים ולשבת ברוגע, לדבר ולהכיר. דברים די טריוויאליים שבארץ פשוט לא קורים, כשכל אחד תקוע בפינה שלו עם החבר'ה אליהם הוא רגיל.

אבל מה עם הילדים??

אנחנו מרגישים שהם עוברים מהפך גדול עם החיים בהודו. אנחנו רואים שינוי מדהים לטובה בגישה שלהם לחיים ובפתיחות שלהם. הם נהנים מכל רגע, וגם אנחנו למען האמת. מה שהם לומדים בשנה אחת של השליחות, נראה לי שאי אפשר ללמוד בשום מקום אחר.

הקשיים שאנו נתקלים בהם הם בעיקר הגיינים, כמו מי הברז בהאמפי שהיו ממש מזוהמים (פעם אפילו יצא לנו מהברז דג!!) והקושי הרב בנסיעות ארוכות עם שלושה ילדים. יש לציין שהם מתמודדים עם הנסיעות מדהים, אפילו יותר טוב מאיתנו…

 

"מתמודדים עם הנסיעות מדהים!". הילדים לבית משפחת לוי

 

לו"ז של צבא, חופש של לב רחב

בעונה הזו בדרמסלה התחלנו גם להפעיל מסעדה על הגג. מזמינים אתכם לבוא להתייחד עם הנוף המדהים של דרמסלה. פתוח כל יום משעה 9:00 (חוץ מיום שלישי) עם תבשילים חמים בטעם של בית, מאפים טריים מהטאבון, חומוסיה אסלית ועוד מזון עם נשמה. חוץ מזה, אנחנו גם מעבירים סדנאות של רוקחות טבעית. למעשה עדי היא ארומתרפיסטית ובארץ יש לנו עסק של קוסמטיקה טבעית.  בימים ב׳ וד׳ היא מלמדת את המטיילים איך להכין סבונים טבעיים ודאודורנט טבעי בניחוחות משגעים של שמנים אתריים. בנוסף, כל ערב בשעה 19:30 יש ארוחת ערב פתוחה ואחריה שיעור בנושאים מגוונים (התבודדות, מדיטציה יהודית, תזונה ורפואה טבעית וכו׳).

 

נותנים פייט לחברת הימלאיה בסדנת רוקחות עם עדי

 

המטיילים הם הסיבה

היו הרבה מטיילים שנקשרנו אליהם בזמן השליחות. בהאמפי היה לנו במתחם מיני גסט האוס- שלושה חדרים שבהם ישנו מטיילים. היו כמה שנשארו תקופה ארוכה וממש גרו איתנו 24/7. מה שהכי נחמד זה שגרנו בשני מקומות אז הרבה מהמטיילים שפגשנו ואהבנו זכינו לראות שוב בהמשך הטיול שלהם. זה גם ממש מעניין לראות את ההבדל שהמקום עושה לאנשים, אנחנו ממש שמים לב לזה. גם רואים את התהליך שהמטיילים עוברים בכמה חודשים האלו של הטיול. שינוי גדול ומבורך לעיתים.

כל המטיילים מוזמנים לבוא ולהרגיש קצת טעם של בית. בשביל זה אנחנו פה…

טלפון ליצירת קשר:

91-7807149510+

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *